Departament Oceny Projektów Inwestycyjnych - nadzoruje Tomasz Nowakowski p.o. Zastępcy Prezesa ARiMR

Departament Oceny Projektów Inwestycyjnych realizuje zadania dotyczące oceny wniosków o pomoc finansową i autoryzacji płatności, przede wszystkim w zakresie pomocy na zwiększenie wartości dodanej podstawowej produkcji rolnej i leśnej. W szczególności Departament realizuje zadania w zakresie:

  • rozpatrywania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania "Wsparcie inwestycji w przetwarzanie produktów rolnych, obrót nimi lub ich rozwój" Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020;
  • przygotowywania i zawierania umów z beneficjentami pomocy;
  • autoryzacji wniosków o płatność i wystawiania dokumentów płatniczych;
  • inicjowania dochodzenia nienależnie lub nadmiernie wypłaconych środków;
  • kontroli ex post i administracyjnej Programu SAPARD;
  • kontroli ex post w ramach działania "Poprawa przetwórstwa i marketingu artykułów rolnych" Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006";
  • podejmowania decyzji w sprawie zmiany lub zwolnienia ze zobowiązań beneficjentów, wynikających z warunków zapisanych w umowach w ramach działania "Zwiększanie wartości dodanej podstawowej produkcji rolnej i leśnej" Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 oraz poddziałania „Wsparcie inwestycji w przetwarzanie produktów rolnych, obrót nimi lub ich rozwój” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020;
  • rozpatrywania informacji o nieprawidłowościach dla działań wdrażanych w komórce organizacyjnej, przekazywania informacji o stwierdzonych nieprawidłowościach, a w razie potrzeby przygotowanie zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub wykroczenia do organów ścigania;
  • opracowywania i aktualizacji procedur obsługi wniosków o przyznanie pomocy, wniosków o płatność oraz innych procedur związanych z obsługą działań będących w kompetencjach departamentu;
  • opracowywania i aktualizacji formularzy dokumentów aplikacyjnych wraz instrukcjami ich wypełniania;
  • udzielania informacji wnioskodawcom i beneficjentom o zasadach i warunkach korzystania z pomocy;
  • prognozowania i monitorowania wydatkowania środków budżetowych przeznaczonych na realizację działań będących w kompetencjach departamentu;
  • rozpatrywania wezwań do usunięcia naruszenia prawa składanych przez wnioskujących o przyznanie pomocy w zakresie działań/poddziałań będących w kompetencjach Departamentu;
  • rozpatrywania próśb o ponowne rozpatrzenie sprawy składanych przez beneficjentów, którym odmówiono wypłaty pomocy, dokonano płatności w wysokości mniejszej niż określona we wniosku o płatność lub którym określono do zwrotu kwoty wcześniej udzielonej pomocy w okresie obowiązywania umowy w zakresie działań/poddziałań będących w kompetencjach Departamentu;
  • rozpatrywania skarg, zażaleń oraz zażaleń na przewlekłość i bezczynność;
  • rozpatrywania odwołań od sankcji wykluczenia na podstawie przepisów prawa unijnego i krajowego.

 

Dyrektor
Urszula Majek- Moch


Sekretariat:
tel.: 22 318-47-70, fax: 22 318-53-64.