Departament Działań Premiowych - nadzoruje Arkadiusz Szymoniuk p.o. Zastępcy Prezesa ARiMR

Departament Działań Premiowych realizuje zadania dotyczące zarządzania wykorzystaniem środków, przeznaczonych na udzielanie pomocy w ramach:

Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, na:

  • premie dla młodych rolników,
  • premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej,
  • restrukturyzacja małych gospodarstw,
  • płatności dla rolników przekazujących małe gospodarstwa.

Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, na:

  • ułatwianie startu młodym rolnikom,
  • renty strukturalne,
  • korzystanie z usług doradczych przez rolników i posiadaczy lasów.

Planu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2004-2006, na:

  • dostosowanie gospodarstw rolnych do standardów UE,
  • renty strukturalne,
  • wspieranie gospodarstw niskotowarowych.

W ramach realizacji swoich zadań, Departament w szczególności prowadzi sprawy z zakresu:

  • opracowywania i aktualizacji procedur obsługi wniosków o przyznanie pomocy finansowej, wniosków o płatność oraz innych procedur związanych z obsługą tych wniosków;
  • opracowywania i aktualizacji oraz udostępniania formularzy wniosków wraz z instrukcjami ich wypełniania;
  • interpretacji przepisów prawa i informowania jednostek organizacyjnych Agencji o szczegółowych zasadach udzielania i rozliczania pomocy;
  • udzielania informacji oddziałom regionalnym w zakresie stosowania procedur oraz beneficjentom o zasadach i warunkach korzystania z pomocy;
  • przygotowywania dokumentów księgowych dotyczących rent strukturalnych;
  • zgłaszania beneficjentów rent strukturalnych oraz członków ich rodzin do ubezpieczenia zdrowotnego i przekazywanie raportów rozliczeniowych do ZUS;
  • rozpatrywania odwołań od decyzji administracyjnych oraz zażaleń na postanowienia wydane przez dyrektorów oddziałów regionalnych podejmowanych w trybach nadzwyczajnych przewidzianych w Kodeksie postępowania administracyjnego;
  • przygotowywania projektów decyzji administracyjnych i projektów postanowień Prezesa Agencji jako organu I instancji w trybach nadzwyczajnych przewidzianych w Kodeksie postępowania administracyjnego;
  • nadzoru nad obsługą wniosków w zakresie przyznania pomocy w ramach działań wdrażanych przez Departament.

Dyrektor

Tomasz Kułak

Sekretariat:
tel.: 22 595 08 00